BİZİ TAKİP EDİN
İSTANBUL, TURKEY
03 ARALIK 2007 / 15:39

Yaşlı Lessi

Aylar önceden 22-25 haziran arası mimarlar odasının düzenlediği komşu ülke yunanistana teknik geziye yerimizi ayırtmıştık eşimle birlikte ..21 haziran çarşamba akşam saat 19 da otobüs 40 kişiyle hareket edecekti ben gene her tatilimde oldugu gibi akliım barınakta kalmasın diye sibel anne, gülcan anne, ayşe bacı anne, gül anne, özlem anne, tolga babayı organize ettim barınağa gelecekler ilgileneceklerdi. İçim rahat hazırlıklarımı yaptım.

Yola çıkacağımız gün barınaktayım. Haziran hastaları içinde göreceğiniz collie cinsi köpeği barınağın önünde çalıların içinde buldum. saat 15 gibi kapının önündeki köpekler çalılığa dogru sürekli havlıyorlardı merak ettim gittim bir de ne göreyim yaşlı, bacakları tutmayan bol tüylü lessi diye bildiğimiz bir köpecik yatıyor. Bitkin aç susuz hemen içeri aldım suyunu yemeğini koydum. Yemedi bir inceleyim yarası beresi varmı derken ne göreyim tüylerin altı kurt kaynıyor. Şok oldum. sanırım 1-2 gün çalıların arasında kaldı kalkamadı. tuvaletini olduğu yere yaptı. Havalar sıcak, sinekler üşüştü, kurt attı ve zavallıyı kurtlar yemeğe başladı. Hemen traş makinasını aldım başladım traşa tüğler kesildikçe altında delikler ve kurtlar fışkırıyordu. İçim acıdı batikonla temizleyip kurtları ayıkladım. çünkü tüm vucudu traş etmeden gözükmezdi yaralar. Saate baktım olmuş 18 yani 1 saatim var kafayı yiyeceğim hemen pansumanını yaptık. Enjektörle süt içirdim antibiotik başladık gitmek zorundaydım çünki otobüsü kaçıracağım aklım lesside ben yola çıktım.

Ertesi gün sabah hemen aradım yaşıyormu diye yaşıyor ohhh çektim .
Gerçi şansı zayıftı ama biz elimizden geleni yapmalıyız 4 gün boyunca kötü haber alacağım diye korktum ve pazartesi barınağa geldim baktım yaşıyor azıcıkta ayaklarına basmaya başlamış. ümitlendim onu terk eden sahibine inad yaşamalısın oğlum diye moral vermeğe çalıştım. fakat dün yani 29 haziran perşembe çok kötüleşti ve bu sabah melek oldu. İçim bir konuda rahat en azından kurtlar onu yiyerek ölmedi yaşlılıktan moral bozukluğundan öldü ama son 1 haftasını başını okşayan onu besleyen seven insanların içinde geçirdi..

Yunanistanda Atinada tarihi yerleri geziyoruz gişe kuyruklarından tutun, arazi içindeki bütün gezinti alanlarında sokak köpekleri tasmalı vaziyette serbestçe dolaşıyor turistler hiç rahatsız olmuyor restorantlarda yemek yiyorsunuz. Yanınıza geliyorlar sevdiriyorlar nafakalarını alıp gidiyorlar. yani birlikte yaşamayı başarmışlar. Benim edindiğim izlenim bu demekki eğitim ve kültüre bağlı bu aşamayı kaydetmek sadece Atinada değil selanik kavala o şehirlerdede serbestçe dolaşıyorlar fakat hiç biri saldırgan değil demekki kötü muamale görmüyorlar.

Darısı bizim ülkemizde yaşayan köpeciklerin başına bir gün onlarında yaşam hakkı olduğunu bu dünyanın hepimize ait oldugunu herkes kabul eder ..

Talihsiz Lessiyle ilgili mesajım köpeklerin 10 ricasındaki mesajlar dan bazıları olacak..

• YAŞLANDIĞIMDA BENİMLE İLĞİLEN BİR GÜN SEN DE YAŞLANACAKSIN...

• BENİM HAYATIM 10-15 YIL SÜRER.SENDEN HER AYRILIŞIM BANA ACI VERİR BENİ ALMADAN ÖNCE BUNU DÜŞÜN.

• HER ZOR ANIMDA YANIMDA OL BENİM İÇİM KALDIRMAZ VEYA BEN GÖRMEDEN OLSUN DEME ÇÜNKİ BENİM İÇİN HERŞEY SENİNLE BİRLİKTE DAHA KOLAY.